06 20 360 5050 info@sasinno.hu

Az elektromos meghajtású járművek kevés hátrányának egyike a villamos energia tárolásának korlátos voltából adódó hatótávolság probléma. Pontosabban nem is a hatótávolsággal van az igazi probléma, hanem az akkuk újra töltésének időszükségletével. Lehetséges persze ú.n. super-chargereket (villámtöltőket) telepíteni, azonban ezen az eszközök gyors elterjedésének a betáplált energia igénye és a berendezés magas költsége határt szab.

Régi technológia a felsővezetékes megtáplálás a trolibuszoknál és a közúti járművek  kapcsán sem vadonatúj: áramszedővel kellene felszerelni az autókat – persze nem felsővel, hanem alsóval, ami az útba lefektetett kábelből csalogatná elő az elektronokat.

Svéd mérnökök és útépítők ezt megvalósították egy 1,9 km-es útszakaszon, ahol az út tölti a rajta haladó elektromos járművet.

A fejlesztők szerint a költségek csekélyebbek, mint ha felsővezetékkel oldanák meg a feladatot, és kétségtelenül esztétikusabb is, 2020-tól tervezik az széles körű alkalmazást.